Subject: Taotlus bussipeatuste rajamiseks riigiteedele
From: "Rein Kruusmaa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Jan 2025 10:39:54 +0200

Tere,

lähtudes reisijate muutunud liikumisvajadustest, ennekõike õpilastranspordi 
ohutuks tagamiseks, palun nõusolekut riigiteedele kahe uue bussipeatuse 
rajamiseks:

1.	Risti-Kuijõe tee 16151 - soovitav asukoht tee 6,5-6,9 km (näidatud 
allolevas kirjas joonisel). Ootekojata peatus, päikesepaneeliga valgustus 
paiknemisega vasakul.

2.	Keila-Haapsalu tee 17 - soovitav asukoht Kuijõe mõisa lähistel  Väätsa 
tee 6800012 ristmiku laiendusena. Ootekojata peatus paiknemisega ainult tee 
vasakul küljel välja ehitatud tagasipöörde kohas. Peatus võimaldab 
maakonnaliini nr 22 pikendamist peatusest 5700165-1. Nõusolekul saame RMK-ga 
läbi rääkida bussi tagasipöörde koha rajamise osas Kääru MÜ-le. Rajamise 
kulud saame võtta enda kanda.

Mõlemal puhul tuleneb vajadus eelkooli- ja kooliealiste laste ohutust 
liikumisvajadusest.

Lisaks palun kooskõlastada päikesepaneeliga valgusti paigaldamine 
Risti-Kuijõe tee 16151 Kuijõe küla Paju peatusesse (vasak 5701108-1).

Allpool olen jätnud kirja varasema teemakohase kirjavahetuse.

Lugupidamisega,

-- 

Rein Kruusmaa
Risti osavallavanem
Tel: +372 5691 8607
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.laanenigula.ee <https://www.laanenigula.ee/>

-------- Edastatud kiri -------- 
Teema: 	RE: Peatuste (muutmise) vajadusKuupäev: 
Fri, 13 Sep 2024 11:01:57 +0000Saatja: 
Anna Palusalu  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>Saaja: 
Rein Kruusmaa  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>Tere, Rein

Infoks

1.	Nr 17 peale (Kuijõe mõis) uue bussipeatuse rajamisel arvestada, et siin 
tuleb TRAM-ilt nõue rajada teelaiendus+ooteplatvorm. 2019 rek käigus on TRAM 
siia teelaiendused ehitanud ehk sellest madalamat taset ei ole võimalik 
lubada.
2.	Riigiteele nr 16151 Risti-Kuijõe tee saab esialgsel hinnangul rajada 
ooteala+peatus sõidurajal.

Saada palun TRAM üldmeilile ([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ) vabavormiline taotlus bussipeatuste 
rajamiseks, sh pane juurde soovitud asukohad.

Tervitustega

Anna Palusalu
peaspetsialist
planeerimise osakond
kooskõlastuse üksus
+372 5850 7716

From: Rein Kruusmaa  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Sent: Thursday, September 12, 2024 1:46 PM
To: Riina Tamm  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>
Cc: Anna Palusalu  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Peatuste (muutmise) vajadus

Tere

Markeerin Lääne-Nigula valla Risti piirkonna õpilaste asukohtadest tuleneva 
ühistranspordipeatuste muudatuse vajaduse:

1. Lisada täiendav peatus "Kuijõe mõis" ja pikendada liini 22 marsruuti. 
Vajadus tuleneb noore pere elamaasumisest Kuldallika MÜ-le ja 3 lapse 
kooli/lasteaeda liikumise vajadus. Sama vajadus võib perspektiivis tekkida 
ka mõisa uutel omanikel (teadaolevalt 2 last). Ilmne takistus on hetkel 
tagasipöördekoha puudumises. Saan vaadata Väätsa teele tagasipöörde tasku 
rajamise võimalust. Alal 70 piirang. Pealetuleku peatus (parem suund) võiks 
olla ca 150 m Väätsa tee ristist Kuijõe poole. Ilmtingimata kahte suunda 
seal olema ei peagi ja kui on ohutum siis võib olla peatus ka vasemal 
suunal.

2. Nuki peatuse nihutamine või uue peatuse planeerimine Pargi tee ristmikust 
kuni Baasi tee ristmikuni. Põhjuseks vajadusasukohtade nihkumine. Täna on 
teadaolevalt neli aadresskohta, kuskohast lapsed kas käivad või hakkavad 
käima koolis. Tiigi talust koolist käiva I klassi lapse jaoks on teekond 
üsna ohtlik arvestades tee laiust ja suurt raskeveoste koormust. Vajadusel 
tuleb pikendada 70 km/h ala.

Katsume ühiselt leida võimalikult parimad lahendused.

parimate soovidega,

Rein Kruusmaa
Risti osavallavanem
Tel: +372 5691 8607
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.laanenigula.ee <https://www.laanenigula.ee/>

10.09.2024 15:04 Riina Tamm kirjutas:

Tere!

Saadan Lääne-Nigula valla bussipeatuste sisenejate statistika.

Kui on küsimusi või lisainfot vaja, palun andke teada.

Tervitused,

Riina Tamm

Liiniplaneerija

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus

Tel.: +372 640 6791

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.ytkpohja.ee <http://www.ytkpohja.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.